פעילויות הלשכה בעת משבר הקורונה למען הסוכנים וציבור המבוטחים. נשיא הלשכה: “הלשכה היא גילדה חזקה ומקצועית אשר לא תחדל להשמיע את קולה לטובת חבריה ולטובת ציבור המבוטחים״
מיד עם כניסתן של הוראות שעת החירום, לשכת סוכני ביטוח פעלה במספר מישורים לרווחת עבודתם השוטפת של סוכנות וסוכני הביטוח בישראל.
להלן סקירתן של הפעילויות כפי שמציג אותן נשיא הלשכה סו"ב ליאור רוזנפלד:
״ביקשנו להקל על תהליכי העבודה מהמסד ועד הטפחות. הצפנו מול הרשויות בעיות וכשלים, בכל רמות הענף, בין אם בשינוי מועדי בחינות הרישוי להוצאת רישיון ביחס למתמחי הענף, וכלה בהוראות בדבר לוחות זמנים לטיפול בפניות לקוחות, והקלות בהלוואות גדולות יותר שיתפרסו על פני 15 שנה.
״בסוף השבוע שעבר התבשרנו כי בקשות נוספות שלנו במספר נקודות שהעלתי התקבלו, ואני גאה לפרט אותן לנוחיותכם:
1. לבעלי סוכנויות ביטוח שמצויים בבית ואינם מגיעים למשרד, או טרם קיבלו כרטיס חכם, ניתנה ארכה לדיווח עמלות לרשות שוק ההון עד ליום 31.5.20 במקום סוף חודש אפריל.
2. במקום החובה לקיים פגישות פרונטליות עם לקוחות שמבקשים להפגש עם סוכן הביטוח, ניתן יהיה לקיים שיחה טלפונית עם הלקוחות בתוך 14 ימי עסקים (במקום 7 ימי עסקים) וכך גם להעניק שירות מקצועי וגם לשמור על בריאותכם ובריאות הלקוחות.
3. בשל המעבר לעבודה מרחוק, ניתנה הקלה לסוכנים כך שהם יוכלו לקיים את חובתם למענה ללקוחות בצורה עניינית ומקצועית, תוך ארבעה ימי עסקים (במקום שני ימי עסקים).
4. במיוחד לסוכנים הפנסיוניים – ככל ונודע לכם, בין אם על ידי חברת הביטוח, קרן הפנסיה, קופת הגמל, המעסיק או מהלקוח כי חל שינוי במצבו בקשר למוצר פנסיוני, לרבות לעניין שינוי בתנאי העסקתו (יציאה לחל"ת, פיטורים, התפטרות, צמצום היקף משרה) אזכיר כי עליכם ליזום פניית שירות ללקוח לבחינת התאמת המוצר הפנסיוני לצרכיו נוכח השינויים האישיים שלו, אך כעת ניתן יהיה לעשות כן תוך 21 ימי עסקים ולא 7 ימי עסקים.
5. פעלנו מול רשות המיסים ובקשתינו לדחייה בתשלום המע"מ התקבלה בפעם השנייה תוך שבועיים".
גם בזירה הפוליטית
לסיכום הפעילות במאבק בקורונה, שעדיין נמשכת בקצב שיא, אומר רוזנפלד:
"לשכת סוכני ביטוח הינה גילדה חזקה ומקצועית אשר לא תחדל להשמיע את קולה לטובת חבריה, אך היא כאן גם לטובת ציבור המבוטחים, לטובת אזרחי העם החזק שלנו.
״אנו נמשיך לפעול לטובת הסוכנות והסוכנים המקצועיים והערכיים שלנו ולטובת הציבור בכל מדיה ובכל זירה נדרשת כפי שעשינו עד היום. אנו גם לא מהססים לפעול בזירה הפוליטית, המשפטית או מול הרגולטורים השונים, כדי לקבל הקלות שיטיבו עם ציבור המבוטחים שאנו, סוכני הביטוח, משמשים להם כשופר, ודי אם אזכיר, בין היתר את חידושי הביטוח האוטומטיים או את האפשרות לכיסוי "השבתה" בפוליסות שונות בענפי האלמנטרי, שכבר התקבלו, ועינינו נשואות להוביל את טיוטות תיקוני החקיקה שאנו מקדמים על מנת שיסייעו להאריך את תקופת הריסק הזמני למבוטחים כדי למנוע את ביטולי הפוליסות החשובות שלהם.
״כאמור, כל זה על קצה המזלג, חלק קטן מהדברים שהנהגת הלשכה המצוינת שלצדי ואני שוקדים עליהם למענכם.
״דלתי פתוחה עבורכם לכל שאלה או הצעה שתוכל לסייע לכלל החברות והחברים לצלוח את התקופה המאתגרת".