ביטוח, "LOW COST" ומה שביניהם – נקודה למחשבה! – עמנואל ישראל

המושג "LOW COST" הינו מילה נרדפת בימינו ל"טיסה זולה" או במילים אחרות:- תשלום מינימלי עבור תמורה מקסימלית.

 

אך האם גם בעולם שבו כלכלה חופשית ותחרות עסקית, הדבר הינו ערובה להצלחה? או שמא קיים מרכיב נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר בודקים את היחס בין עלות לתועלת?

בעולם התעופה בכלל, המטרה העיקרית של הנוסע הינה להגיע מנקודה X לנקודה Y.

באם הכיסא במטוס יהיה יותר נוח או פחות נוח, באם מספר הארוחות וטיב הארוחות יהיו טובות יותר או פחות מזינות וטעימות, באם כמות המטען שיוכל הנוסע לקחת עימו או באם יוכל לשבת במקום המועדף עליו, כל אלו, ככל שהינם חשובים, לא ימנעו את הגעתו של הנוסע ליעדו, ומהווים מטרה משנית!

בכדי להגיע לנקודה Y, כל אשר יצטרך לעשות, הוא לשלם כרטיס בעלות בסיסית, ולהתראות ביעד.

אך באם ירצה לשדרג את תנאי הטיסה (לשבת במקום נוח יותר, לקבל שרות אדיב יותר מהדיילים ולקחת עימו מטען גדול יותר וכו' וכו'), כי אז יצטרך לשלם יותר בעבור כרטיס הטיסה.

משמע, שרות עולה כסף!!!!!!!

וכל זאת, לאחר שכבר דילגנו מזמן על שירותו / תיווכו של "סוכן הנסיעות הקלאסי"! מישהו זוכר אותו?

 

בעולם הכלכלה המודרנית של היום, למושג "CUT THE MIDDLEMAN", ישנה משמעות כספית!

ככל שפחות גורמים יהיו מעורבים בקשר בין הצרכן ליצרן, מחיר המוצר – יירד!!

 

ומה קורה בענף הביטוח?

בעולם המתפתח של היום, שבו כמעט כל מוצר צרכני, ניתן להשיג באמצעות האינטרנט, ענף הביטוח לא קופא על שמריו ולא יוצא דופן.

ישנם כאלו האומרים שאנו נמצאים בעידן של שינויים!

לדעתי, אנו נמצאים בשינוי של עידן!

 

את כל מוצרי הביטוח הבסיסיים, ניתן להשיג היום בתצורת "LOW COST"!

ביטוח רכב, דירה, בריאות, חיים, אובדן כושר עבודה, תנאים סוציאליים וכד'!

באמצעות גלישה באינטרנט ניתן להשיג כמעט כל כיסוי ביטוחי (תוך דילוג על הסוכן המתווך).

חברות הביטוח אף הקימו (כל אחת בצורה כזו או אחרת) ערוצי הפצה ישירים לצרכנים שבאמצעותם, כל אחד יכול לגלוש ולרכוש לעצמו את הביטוח אשר לדעתו ולמיטב ידיעתו והבנתו, הינו הטוב לו ביותר!

"מוקדים טלפונים" קיימים בשפע, ומציעים לצרכן כל מוצר ביטוחי אפשרי (אך בעיקר שאין בו צורך, ויותר גרוע – אינו מתאים)!

 

אז בשביל מה צריך את "סוכן הביטוח"?

גם כאן, יש מקום לשינוי תפיסה ומחשבה, מצד כל העוסקים בענף, ולא פחות – גם מצד הצרכן!

 

האם לצרכן הממוצע, יש מספיק מ"דעתו ולמיטב ידיעתו והבנתו" בכדי לרכוש את המוצר המתאים לו, ולא את המוצר הזול לו?

ואם נחזור לדוגמא שצוינה בתחילה, האם הנזק המרבי שיכול להיווצר עקב רכישת כרטיס טיסה בסיסי לעומת כרטיס במחלקה משודרגת, יכול להשפיע על חייו של הנוסע?

וודאי שלא!

לכל היותר זה ישפיע על הרגשתו במשך הטיסה בלבד!

אך רכישת מוצר ביטוחי/פנסיוני לא מתאים, עשוי ו/או עלול להשפיע על ה"נוסע" ובני משפחתו לכל ימי חייו.

 

וכאן, צריך להיכנס "סוכן הנסיעות", המקצועי והמיומן שיתאים את המוצר המתאים ביותר.

 

בימים עברו, חברות התעופה (ה"יצרנים"), תגמלו את סוכני הנסיעות (סוכני  הביטוח) על פי כמות ומחירי כרטיסי הטיסה.

אך בעידן הנוכחי של משק חופשי, "שמים פתוחים" , תחרות בריאה, התגמול הנ"ל, הפך להיות זניח, ואילץ את כל ענף סוכני הנסיעות "לחשב מסלול מחדש".

 

ומה בענף הביטוח?

שינויים והנחיות רגולטוריות, גרמו לענף הביטוח כולו "לעשות חושבים". הצורך בהתייעלות אצל הגופים המוסדיים, אילץ ומאלץ לקצץ בעלויות תפעול, מה שגורם בסופו של דבר, ירידה באיכות השרות המוענק לציבור (מבוטחים + סוכנים), הפחתת התגמול לסוכנים, מה שגורם לחוסר כדאיות כלכלית לטיפול ב"נוסע"!

 

אז מה?

תם עידן "סוכן הביטוח"?

כן!!!!!

 

אם הכוונה הינה ל"סוכן הביטוח הקלאסי" שמכר את מוצרי חברות הביטוח הרגילים בצורה הרגילה כפי שהוכתב לו ע"י חברות הביטוח, אז כן!

אבל אם הכוונה ל"סוכן הביטוח" אשר יתאים עצמו לרוח התקופה, יתמקצע, ילמד, יהיה מעודכן כל הזמן ויתאים לצרכן את מה שמתאים לו, ולא מה שמתאים לגוף המוסדי (חברת ביטוח, קופת גמל וכד'), כי אז תהיה לו עדנה!

אם הכוונה לאותו סוכן ביטוח המעוניין למכור לך כל מוצר ביטוחי ולהיות בעצם "זבן ביטוח" שמעוניין למכור כמה שיותר מהמוצר עצמו בכדי לקבל פרס כזה או אחר מחברת הביטוח – אז כן! ימיו של סוכן ביטוח כזה – תמו, ומי שעדיין חי ונושם, מדובר ב"פרפורי גסיסה", וצועד בגאון ובגאווה לקראת "מותו העסקי".

על סוכן הביטוח יהיה להיות "נאמן לקוח" ולא "נאמן חברה".

 

ומה תפקידו של ה"נוסע" (צרכן)?

הצרכן צריך להבין ששרות עולה כסף!

הצרכן צריך להבין שכדי לקבל את השרות המתאים לו ביותר – הוא צריך לשלם עבורו!!!!!

הצרכן צריך להבין ש"ביטוח זה עסק שלי ולא תחביב!", וכבעל עסק שמנהל עסק בתחום הביטוח, פיננסים והייעוץ האישי, מטרתי הינה להניב רווח מקסימלי תוך מתן שרות מקסימלי לצרכן ובכדי שהדבר הנ"ל יתקיים, הצרכן צריך לשלם!

צריך לזכור ש"סוכן ביטוח", זה רק שם של הרישיון מטעם משרד האוצר המתיר לי לעסוק בתחום.

הצרכן צריך להבין שכדי שסוכן הביטוח שלו יהיה "מקצוען, עדכני ומצויד טכנולוגית", הדבר כרוך בעלויות כספיות.

שום דבר אינו בחינם!

הימים שבהם מבוטח רכש פוליסת ביטוח כזו או אחרת, ובשל כך חשב שמהיום והלאה – כל מה שיצטרך, הסוכן יטפל בחינם – תמו!!!!!

העמלה אותה מקבל הסוכן מחברת הביטוח היום, הינה אך ורק תמורת התיווך שנעשה בין היצרן לצרכן!

היא לא משקפת ומשקללת שום תגמול בגין שרות שוטף לאורך כל חיי הפוליסה.

לכן, באם עדיין ה"נוסע" בחר לטוס ב"LOW COST", הרי במידה וירצה לשנות/לטפל/לקבל תשובות כאלו או אחרות – לפנות למחלקות "שרות הלקוחות" של "חברת התעופה" ויטופל בצורה כזו או אחרת.

מי שירצה לקבל שרות של "Premium Economy" או "Business Class" או "First Class", ייאלץ לשלם תשלום נוסף לנותן השרות, בהתאם לרמת השירות שבה הוא רוצה לטוס.

 

 

ועכשיו, אתה הלקוח או את הלקוחה, כל מה שנשאר לך להחליט – באיזו מחלקה תרצה/תרצי לטוס?