סו"ב מעולה אינו בהכרח מנהל טוב

אסף נגל- יועץ ארגוני, מאמן עסקי MBA

המילה "ניהול" נתונה להרבה פרשנויות וספרים רבים נכתבו בעניין חשוב זה.

ההגדרה שלי לניהול היא היכולת של סוכן הביטוח לייעל את ההתנהלות ואז….

"לשכפל את עצמו"

למה הכוונה?

ישנם סוכנים שנמצאים פיזית בחו"ל, אך ראשם מצוי עמוק בסוכנות הביטוח.

לעומתם, סוכנים אחרים, יוכלו להתנתק (באמת) לכמה ימים והסוכנות תמשיך לעבוד בצורה נהדרת (גם כאשר המנהל רחוק).

אז מה ההבדל בין ניהול לניהול?

מניסיוננו הרב בליווי סוכנויות ביטוח, ההבדלים הינם רבים ויש המון מה לעשות בזירת הניהול.

המפתחות לניהול אפקטיבי:

  1. סוכן הביטוח מהווה "מראה עוצמתית" להתנהלות מקצועית ויעילה ולכן סוכן שירותי ונעים ידגים לצוות (בהתנהלותו האישית) כיצד מטפלים בלקוח
  2. מדדי הצלחה – סוכנות ביטוח המנוהלת היטב פועלת ע"פ מדדים ברורים לכל פעילות (מדדי מכירות, זמן מענה ללקוח, עדכון לקוחות באופן יזום ועוד)
  3. סינרגיה– סוכנות ביטוח המנוהלת היטב מצליחה למקסם עד כמה שניתן את הפוטנציאל העסקי הגלום בלקוחות
  4. הטמעה – מנהל טוב ידע להטמיע בצוות שחשוב לנווט לקוח אלמנטרי לביטוחי חיים ולהיפך ומשם לביטוחים נוספים (ואף לתכנון פיננסי עתידי, משכנתאות ועוד)
  5. תשתיות עבודה איכויות– ניהול טוב יחזק את העברת המידע הפנים ארגוני והחיצוני, את אופן קליטת העובד החדש, את דרכי המענה ללקוחות ועוד
  6. מעקבים ודיווחים– ניהול טוב יצליח לעורר מודעות בקרב העובדים לעמידה ביעדים אישיים וכלל מערכתיים
  7. מנגנוני בקרה יעילים יהוו חוליה חשובה בתשתית הניהולית
  8. ניהול טוב יצליח להנחיל תרבות ארגונית נעימה ואדיבה ולקדם אווירה טובה בקרב הצוות
  9. שיכפול– ניהול טוב יצליח להפוך כל עובד לשגריר ולשותף אמיתי להצלחה העסקית של סוכנות הביטוח
  10. אנרגיה והתלהבות- ניהול טוב יחזק מוטיבציות ויעורר עניין

אסף נגל יועץ הלשכה בנושא ניהול ארגוני, מאמן עסקי

להעברת פניה לייעוץ : לחץ/י כאן