Page 25 - np lishka May 2025 01
P. 25

‫בהשלמת שיווק מוצרים מעולם התוכן של‬                     ‫בהיבט החוזי‪ ,‬יש לתת את הדעת למועד‬
‫הענף החסר‪ .‬במערכת יחסים חדשה שכזו‪,‬‬                     ‫התחלת שיתוף הפעולה אבל גם לסיטואציה‬
‫נדרשים הצדדים (בעיקר הסוכן "המארח")‬                    ‫בה הצדדים מבקשים להביאו לידי סיום‪ .‬יש‬
‫לשינויי תפיסה – החל מהתאמות פנים‬                       ‫להשתדל ולפרט אודות מודל התגמול בין‬
‫משרדי‪ ,‬היערכות שיווקית ופרסום דבר‬                      ‫הצדדים גם במקרי קצה‪ ,‬דוגמת הפניות (דור‬
‫"הענף החדש" לידיעת הלקוחות‪ ,‬העמקה‬                      ‫ראשון‪ ,‬שני‪ ,‬שלישי‪ )...‬כמו גם באשר לשווי‬
‫בניתוח תיקי הלקוחות‪ ,‬הטמעת מערכות‬                      ‫התיק הביטוחי (ככל והוא נכנס תחת כותרת‬
‫מיכון שמטרתן‪ ,‬בין היתר‪ ,‬טיוב נתונים לשם‬                ‫"תיק משותף")‪ ,‬מתן התייחסות למצב בו‬
                                                       ‫מוגשת תביעת אחריות מקצועית ומי הגורם‬
                                 ‫הצלחת השת"פ‪.‬‬          ‫האחראי לה‪ ,‬התייחסות לשימוש במידע‬
                                                       ‫המצוי בידי הצדדים‪ ,‬הסודיות המתבקשת‬
‫‪" .3‬מודל רכישה חלקית" ("שותפות") – זהו‬                 ‫ועוד סוגיות משפטיות חשובות שנכון וראוי‬
‫למעשה מהלך "מתקדם" המצריך הבשלה‬
‫מוקדמת והבנה מעמיקה באשר למשמעות‬                                                            ‫להעמיק בהן‪.‬‬
‫המהלך והשלכותיו‪ .‬החל במתן מענה‬
‫לשאלה מהי המטרה בהכנסת השותף‬                                  ‫במהלך הפרזנטציה סקרתי מספר‬
‫החדש וקביעת חלקו בשותפות – האם‬                              ‫מודלים אפשריים לשיתופי פעולה‪:‬‬
‫מדובר בשותף פעיל? שותף אסטרטגי?‬                        ‫‪" .1‬המודל הבינדורי" ‪ -‬שת"פ בין סוכן ותיק‬
‫משקיע פסיבי? המשך בהחלטה אודות‬                         ‫לסוכן צעיר‪ .‬המודל הזה הינו תוצר ש"בא‬
‫תהליכי קבלת ההחלטות ב"יום שאחרי"‪.‬‬                      ‫לעולם" בהיעדר דור המשך לאחד הצדדים‬
‫במודל זה חשוב מאוד לייחס מקום של כבוד‬                  ‫והוא‪ ,‬הסוכן הוותיק‪ ,‬מבקש לשלב במשרדו‬
‫בחוזה ההתקשרות בין הצדדים למנגנון‬                      ‫פעילות משותפת עם סוכן צעיר רענן ומלא‬
‫סיום התקשרות (כתבתי על כך בהרחבה‬                       ‫במוטיבציה‪ .‬שיתוף הפעולה הזה נסמך‪,‬‬
‫בעבר) – על תהליך הפרידה‪ ,‬מנגנון "זכות‬                  ‫מן הצד השני‪ ,‬על פוטנציאל לקוחות גדול‬
‫ראשונים"‪ ,‬גמר חשבון ואופן חלוקת התיק‪/‬‬                  ‫יחסית של הסוכן הוותיק המאפשר לסוכן‬
‫הלקוחות‪/‬ההכנסות‪ ,‬חובות ספקים ועובדים‬                   ‫הצעיר לפנות אליהם ולהגדיל עבורם את‬
‫ומה באשר לנטל האחריות החלה על‬                          ‫היקף השירותים והמוצרים תחת קורת גג‬
‫הצדדים במקרה של תביעה עתידית‪ ,‬לרבות‬                    ‫אחת‪ .‬עוד נשען השת"פ במודל זה על‬
‫תביעה בגין אחריות מקצועית (לאחר פירוק‬                  ‫המוניטין ושמו הטוב של הסוכן הוותיק לצד‬
                                                              ‫יכולת למצות את "פוטנציאל הלקוח"‪.‬‬
                                        ‫השותפות)‪.‬‬

  ‫התייחסות מיוחדת כדאי מאוד להעניק‬                     ‫‪" .2‬המודל הענפי" ‪ -‬שת"פ בין שני צדדים‬
                                                       ‫על בסיס מוצרים משלימים‪ .‬בדרך כלל‪,‬‬
  ‫ל"אירועי קצה"‪ ,‬דוגמת מקרה פטירה או‬                   ‫על רקע העובדה שצד אחד בחר שלא‬
                                                       ‫לעסוק בענף מסוים והצד השני יכול לסייע‬
  ‫נבצרות של אחד השותפים – בהקשר זה‬

  ‫מומלץ להעמיק בידע אודות ביטוח שותפים‬

  ‫שיש בו כדי להאיר אודות פתרון מסוים‬

‫>>‬

                                                   ‫‪25‬‬
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30