Page 46 - Eilat2025
P. 46

‫‪2025‬‬  ‫הוועידה השנתית שלענף הביטוח‬

                                                            ‫ע״ש זאב וינר ז״ל‬

‫תפסיקו להיות נושא הסיפור‬
 ‫ברגע שאתם תספרו אותו‬

‫יובל נוריאל‪ ,‬מנכ"ל קבוצת עדיף‬

                           ‫קטנים‪ ,‬עם עובדים‪,‬‬          ‫על תדמית הסוכנים‪ ,‬האחריות התקשורתית‬
                           ‫שכירות‪ ,‬מיסים‬               ‫ועל הדרך שבה הענף צריך להחזיר לעצמו‬
                            ‫והוצאות תפעול‬                                       ‫את האמון הציבורי‬
                             ‫שוטפות‪ .‬כלומר‪,‬‬
                             ‫מאחורי כל שקל‬            ‫בשבועות האחרונים שוב חזר ענף הביטוח‬
                            ‫עמלה עומדות‬               ‫למרכז השיח הציבורי‪ .‬כתבות שונות בתקשורת‬
                           ‫שעות של עבודה‪,‬‬             ‫הכלכלית הציגו את סוכני הביטוח כמי שנהנים‬
                           ‫אחריות וניהול עסק‬          ‫מעמלות גבוהות וכבעלי כוח משמעותי בשוק‪.‬‬
                                                      ‫חלק מהנתונים נכונים‪ ,‬אך בעיניי התמונה‬
                                        ‫לכל דבר‪.‬‬      ‫שהציבור מקבל לעיתים רחוקה מהמציאות‪.‬‬
                                                      ‫מאחורי הכותרות מסתתר סיפור עמוק בהרבה‪,‬‬
‫הדוח חושף גם מגמה מעניינת נוספת‪ :‬בעוד‬                 ‫על מקצוע שנמצא בעיצומו של שינוי‪ ,‬על מערכת‬
‫שמספר היועצים הפנסיונים‪ ,‬שמקבלים שכר‬                  ‫תקשורתית שצריכה לגלות אחריות‪ ,‬ועל ענף‬
‫טרחה ישירות מהלקוחות ואינם מתוגמלים‬
‫על ידי החברות‪ ,‬נמצא בירידה מתמדת‪ ,‬מספר‬                  ‫שלם שצריך לדעת לספר את עצמו טוב יותר‪.‬‬
‫סוכני הביטוח ממשיך לעלות בעקביות‪ .‬לא בכדי‬
‫חלק מחברות הביטוח מצהירות בגלוי שמודל‬                 ‫התקשורת עושה את תפקידה ‪ -‬היא חוקרת‪,‬‬
‫העבודה עם הסוכנים כלכלי להן יותר מהפעלה‬               ‫שואלת שאלות ומציפה סוגיות חשובות‪ .‬אך‬
‫עצמאית של מוקדי שירות ושיווק ישירים‪ .‬הסוכן‪,‬‬           ‫לעיתים הסיקור נשאר ברובד של מספרים‪,‬‬
‫עם הידע‪ ,‬היחסים האישיים והיכולת לספק‬                  ‫טבלאות ועוצמה כלכלית‪ ,‬ומפספס את הממד‬
‫שירות מותאם‪ ,‬הוא חלק בלתי נפרד מהמערך‬                 ‫האנושי‪ .‬סוכן הביטוח הוא לא "צייד עמלות" אלא‬
                                                      ‫גורם מקצועי שמלווה את הלקוח בהחלטות‬
                      ‫העסקי והצרכני של הענף‪.‬‬          ‫הכלכליות החשובות ביותר בחייו‪ :‬הגנה על‬
                                                      ‫המשפחה‪ ,‬תכנון פיננסי לעתיד וטיפול ברגעים‬
‫ובכל זאת‪ ,‬גם בתוך התמונה הזו יש מי‬                    ‫הקשים ביותר‪ .‬זהו מקצוע שמחבר בין אחריות‬
‫שמצליחים יותר‪ ,‬שמובילים‪ ,‬שמפתחים מודלים‬
‫עסקיים חכמים ונותנים שירות יוצא דופן – ומי‬                                        ‫כלכלית לאמון אנושי‪.‬‬

              ‫שמצליח‪ ,‬לא צריך להתנצל על כך‪.‬‬                   ‫העמלות‪ ,‬העובדות והאמת שביניהן‬
‫בסופו של דבר‪ ,‬מה שקובע הוא לא גובה‬                    ‫נכון‪ ,‬זהו תחום שמגלגל סכומי כסף גבוהים‪ ,‬אך‬
‫ההכנסה‪ ,‬אלא הדרך שבה היא מושגת‪ :‬ביושרה‪,‬‬               ‫חשוב להכניס את הדברים לפרופורציה‪ .‬על פי‬
                                                      ‫דוח רשות שוק ההון לשנת ‪ ,2024‬רוב סוכני‬
                         ‫בשקיפות ובמקצועיות‪.‬‬          ‫הביטוח בישראל מרוויחים פחות מ‪ 500-‬אלף‬
                                                      ‫שקלים בשנה – ובמקרים רבים מדובר בעסקים‬
               ‫הענף לומד ומשתפר מבפנים‬
‫כמו בכל תחום‪ ,‬גם בענף הביטוח קיימים‬

                                                  ‫‪46‬‬
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51