Page 47 - Eilat2025
P. 47

‫‪2025‬‬  ‫הוועידה השנתית שלענף הביטוח‬

      ‫ע״ש זאב וינר ז״ל‬

‫הדרך לחיזוק תדמית הסוכן בעיני הציבור‬                 ‫חריגים‪ ,‬אך הם אינם מייצגים את הכלל‪ .‬למעשה‪,‬‬
‫מתחילה בהתעדכנות ובהתמקצעות‪ ,‬אך לא‬                   ‫במקרים רבים הסוכנים עצמם הם אלו שנאבקים‬
‫מסתיימת שם‪ .‬חשוב לא רק לדעת‪ ,‬אלא גם‬                  ‫בתופעות הפסולות‪ .‬פרשת סלייס גמל‪ ,‬שהיא‬
‫לשקף את הידע ללקוח‪ .‬כל אירוע תקשורתי‪,‬‬                ‫אחת המשמעותיות בענף בשנים האחרונות‪,‬‬
‫רגולטורי או כלכלי שקשור לענף יכול להפוך‬              ‫נחשפה בזכות סוכני ביטוח‪ .‬בלשכת סוכני‬
‫להזדמנות‪ :‬לעדכן‪ ,‬להסביר‪ ,‬לתת ערך ולחזק את‬            ‫הביטוח פועלת ועדת אתיקה והגנה על הציבור‪,‬‬
‫התפיסה שהסוכן הוא שם בשביל הלקוח‪ .‬את‬                 ‫ויש יוזמות פרטיות של סוכנים שמתריעים‬
‫אותה גישה ניתן ליישם גם בערוצי התקשורת‬               ‫ודואגים לשמור על טוהר המקצוע‪ .‬הענף אינו‬
‫מול הלקוחות‪ ,‬וגם ביוזמות פומביות במדיה‬
‫החיצונית‪ ,‬כי סוכן ביטוח שמדבר בקול מקצועי‬                      ‫עוצם עיניים – הוא יודע לטפל בעצמו‪.‬‬

                ‫הופך לשגריר של המקצוע כולו‪.‬‬          ‫לענף שלנו יש אחריות כפולה – כלפי הציבור‬
                                                     ‫וכלפי עצמו‪ .‬אם אנחנו רוצים שהציבור יראה בנו‬
‫לכן‪ ,‬בעיניי‪ ,‬האחריות של הסוכנים אינה רק‬              ‫שותפים אמינים‪ ,‬עלינו לדבר אחרת‪ ,‬להתנהל‬
‫להגיב לביקורת‪ ,‬אלא להוביל את השיח‪ .‬לא‬                ‫אחרת ולספק חוויה שמצדיקה אמון‪ .‬סוכנים‬
‫לפחד לדבר‪ ,‬לא להתגונן‪ ,‬אלא להסביר ולהאיר‬             ‫רבים כבר עשו את הקפיצה המשמעותית‪ :‬הם‬
‫את העשייה המקצועית שמתרחשת יום‪-‬יום‬                   ‫משדרגים את השירות‪ ,‬מאמצים טכנולוגיות‬
                                                     ‫חדשות ומתקשרים בצורה חכמה יותר עם‬
                                          ‫בשטח‪.‬‬      ‫הלקוחות‪ .‬אחרים עדיין נצמדים לדפוסים ישנים‪.‬‬
                                                     ‫בעיניי‪ ,‬זה הזמן להתחדש‪ ,‬ללמוד ולהתמקצע‪.‬‬
‫בסופו של דבר‪ ,‬הענף הזה לא יישפט לפי‬                  ‫ביקורת‪ ,‬גם כשהיא לא נעימה‪ ,‬יכולה להיות מנוע‬
‫הכותרות‪ ,‬אלא לפי האמון שהוא בונה‪ ,‬בשקט‪,‬‬
                                                                                               ‫לשיפור‪.‬‬
                ‫מול הלקוחות שלו‪ ,‬יום אחר יום‪.‬‬

                                                              ‫להוביל את השיח‪ ,‬לא רק להגיב לו‬
                                                     ‫בתוך כל זה יש גם תפקיד חשוב לתקשורת‬
                                                     ‫המקצועית‪ .‬עדיף הוא לא רק גוף תקשורת‪,‬‬
                                                     ‫הוא בית מקצועי של אנשי המקצוע בתעשייה‪.‬‬
                                                     ‫התפקיד שלנו הוא לשמור על איזון‪ :‬לסקר‬
                                                     ‫באחריות‪ ,‬לשאול שאלות קשות כשצריך‪ ,‬אבל‬
                                                     ‫גם להציג את התמונה המלאה‪ ,‬את ההישגים‪,‬‬
                                                     ‫החדשנות והערכים שמניעים את הענף‪ .‬סביב‬
                                                     ‫העשייה הזו בנינו מעטפת שלמה‪ :‬חדשות‬
                                                     ‫שוטפות‪ ,‬מידע מקצועי‪ ,‬מדריכים‪ ,‬כנסים‪ ,‬ימי‬
                                                     ‫עיון‪ ,‬קורסים ותכני וידאו‪ .‬אנחנו מספקים לאנשי‬
                                                     ‫הענף הזדמנות ללמוד‪ ,‬להתעדכן ולהתפתח‪ ,‬אך‬
                                                     ‫גם מסייעים לחברות ולסוכנויות בהפקת כנסים‪,‬‬
                                                     ‫בהדרכה ובהקמת מערכי תקשורת מקצועיים‬

                                                                                        ‫מול הלקוחות‪.‬‬

                                                 ‫‪47‬‬
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52