Page 26 - October 2025
P. 26
יביהשותםקשתירוקיווןת3ו1הלסחכומקיםהגנשתל הסופכרניטיבויתטוח
עו"ד אסף יצחקי ,יועץ הלשכה בתחום החוזים ,הגנת הפרטיות והלבנת הון
האתגרים אחד בעידן שבו הכול מתנהל באופן דיגיטלי ,גם
המידע קיבל מעמד של נכס .כשם שחברות
המרכזיים הנובעים הביטוח ובתי ההשקעות פועלים תחת רגולציה
מחמירה כדי להגן על החסכונות וההשקעות
מהתיקון לחוק הוא של הציבור ,כך גם המידע האישי של הלקוחות
נחשב כיום למשאב מהותי שיש להגן עליו
ניהול ההתקשרויות
ולנהל אותו באחריות.
והאינטראקציות עם
תיקון 13לחוק הגנת הפרטיות ,תשמ"א–1981
גורמי הממשק ,שלהם (להלן" :התיקון לחוק") מבטא תפיסה זו
ומרחיב את החובות החלות על סוכני הביטוח,
ניתנת גישה למידע המחויבים לפעול באופן מבוקר ,אחראי ושקוף
או מעורבות בשימוש בו. בתור בעלי שליטה במאגר מידע.
התקשרות שכזו ,כרוכה בפוטנציאל לסיכון בהתאם לכך על הסוכן להטמיע תרבות ציות
משפטי ,ולכן התיקון לחוק מטיל אחריות ארגונית ,המבוססת על ההבנה שסוכן הביטוח
על הסוכן להבטיח קיומם של מנגנוני בקרה הוא שמכיר הכי טוב את ה'מגרש הביתי'
ופיקוח פנימיים ברורים .כפועל יוצא מכך ,ראוי שלו .הוא יודע כיצד העבודה מתבצעת ,אילו
לבחון את מכלול ההסכמים הקיימים מול מערכות מידע משמשות אותו ,מי נחשף
גורמי הממשק ,ולוודא כי ההסכמים משקפים למידע ואיך הוא מועבר בפועל בין הלקוחות,
את הסטנדרטים החדשים הקבועים בתיקון העובדים ,הספקים ,השותפים העסקיים
לחוק .לדוגמה ,על הסוכן לבחון בין היתר את וצדדים שלישיים (להלן" :גורמי הממשק").
הסכמי העבודה עליהם חתומים העובדים, תרבות הציות נבנית בין היתר באמצעות יישום
הסכמי הספקים והסכמי שיתופי הפעולה עם שיטתי של נוהל אבטחת מידע של הסוכן
(להלן" :הנוהל") ,הדרכות מקצועיות ,בקרה
סוכנים אחרים. ותיעוד פעולות .בדרך זו ניתן להשיג עמידה
עקבית בדרישות הדין ובסטנדרטים הקבועים
במסגרת היישום ,ניתן להוסיף להסכמים הפניה בתיקון לחוק ובתקנות הגנת הפרטיות (אבטחת
לנוהל ,ולוודא כי ההסכם כולל התייחסות לפיה
גורמי הממשק מאשרים שקראו את הנוהל מידע) ,תשע"ז–( 2017להלן" :התקנות").
ומתחייבים לעמוד בו.
יתרה מזו ,התיקון לחוק קובע כי יש לעדכן
את הנוהל באופן דינאמי ,לכן רצוי להגדיר כי
ההסכמים מול גורמי הממשק כפופים לשינויים
26

