Page 26 - October 2025
P. 26

‫יביהשותםקשתירוקיווןת‪3‬ו‪1‬הלסחכומקיםהגנשתל הסופכרניטיבויתטוח‬

‫עו"ד אסף יצחקי‪ ,‬יועץ הלשכה בתחום החוזים‪ ,‬הגנת הפרטיות והלבנת הון‬

‫האתגרים‬  ‫אחד‬                                              ‫בעידן שבו הכול מתנהל באופן דיגיטלי‪ ,‬גם‬
                                                          ‫המידע קיבל מעמד של נכס‪ .‬כשם שחברות‬
‫המרכזיים הנובעים‬                                          ‫הביטוח ובתי ההשקעות פועלים תחת רגולציה‬
                                                          ‫מחמירה כדי להגן על החסכונות וההשקעות‬
‫מהתיקון לחוק הוא‬                                          ‫של הציבור‪ ,‬כך גם המידע האישי של הלקוחות‬
                                                          ‫נחשב כיום למשאב מהותי שיש להגן עליו‬
‫ניהול ההתקשרויות‬
                                                                                        ‫ולנהל אותו באחריות‪.‬‬
‫והאינטראקציות עם‬
                                                          ‫תיקון ‪ 13‬לחוק הגנת הפרטיות‪ ,‬תשמ"א–‪1981‬‬
‫גורמי הממשק‪ ,‬שלהם‬                                         ‫(להלן‪" :‬התיקון לחוק") מבטא תפיסה זו‬
                                                          ‫ומרחיב את החובות החלות על סוכני הביטוח‪,‬‬
‫ניתנת גישה למידע‬                                          ‫המחויבים לפעול באופן מבוקר‪ ,‬אחראי ושקוף‬

‫או מעורבות בשימוש בו‪.‬‬                                                    ‫בתור בעלי שליטה במאגר מידע‪.‬‬

‫התקשרות שכזו‪ ,‬כרוכה בפוטנציאל לסיכון‬                      ‫בהתאם לכך על הסוכן להטמיע תרבות ציות‬
‫משפטי‪ ,‬ולכן התיקון לחוק מטיל אחריות‬                       ‫ארגונית‪ ,‬המבוססת על ההבנה שסוכן הביטוח‬
‫על הסוכן להבטיח קיומם של מנגנוני בקרה‬                     ‫הוא שמכיר הכי טוב את ה'מגרש הביתי'‬
‫ופיקוח פנימיים ברורים‪ .‬כפועל יוצא מכך‪ ,‬ראוי‬               ‫שלו‪ .‬הוא יודע כיצד העבודה מתבצעת‪ ,‬אילו‬
‫לבחון את מכלול ההסכמים הקיימים מול‬                        ‫מערכות מידע משמשות אותו‪ ,‬מי נחשף‬
‫גורמי הממשק‪ ,‬ולוודא כי ההסכמים משקפים‬                     ‫למידע ואיך הוא מועבר בפועל בין הלקוחות‪,‬‬
‫את הסטנדרטים החדשים הקבועים בתיקון‬                        ‫העובדים‪ ,‬הספקים‪ ,‬השותפים העסקיים‬
‫לחוק‪ .‬לדוגמה‪ ,‬על הסוכן לבחון בין היתר את‬                  ‫וצדדים שלישיים (להלן‪" :‬גורמי הממשק")‪.‬‬
‫הסכמי העבודה עליהם חתומים העובדים‪,‬‬                        ‫תרבות הציות נבנית בין היתר באמצעות יישום‬
‫הסכמי הספקים והסכמי שיתופי הפעולה עם‬                      ‫שיטתי של נוהל אבטחת מידע של הסוכן‬
                                                          ‫(להלן‪" :‬הנוהל")‪ ,‬הדרכות מקצועיות‪ ,‬בקרה‬
                                       ‫סוכנים אחרים‪.‬‬      ‫ותיעוד פעולות‪ .‬בדרך זו ניתן להשיג עמידה‬
                                                          ‫עקבית בדרישות הדין ובסטנדרטים הקבועים‬
‫במסגרת היישום‪ ,‬ניתן להוסיף להסכמים הפניה‬                  ‫בתיקון לחוק ובתקנות הגנת הפרטיות (אבטחת‬
‫לנוהל‪ ,‬ולוודא כי ההסכם כולל התייחסות לפיה‬
‫גורמי הממשק מאשרים שקראו את הנוהל‬                                ‫מידע)‪ ,‬תשע"ז–‪( 2017‬להלן‪" :‬התקנות")‪.‬‬

                              ‫ומתחייבים לעמוד בו‪.‬‬

‫יתרה מזו‪ ,‬התיקון לחוק קובע כי יש לעדכן‬
‫את הנוהל באופן דינאמי‪ ,‬לכן רצוי להגדיר כי‬
‫ההסכמים מול גורמי הממשק כפופים לשינויים‬

                                                      ‫‪26‬‬
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31