Page 72 - Eilat2025
P. 72

‫‪2025‬‬  ‫הוועידה השנתית שלענף הביטוח‬

                                                             ‫ע״ש זאב וינר ז״ל‬

                         ‫של לשכת סוכני ביטוח בישראל‬

  ‫הסיכון שלא מבוטח עדיין‬

‫תמר צור‪ ,‬מנכ״לית המכללה לביטוח ופיננסים‬

‫ההתפתחות הלוגית של תחום הביטוח‪ .‬אם‬                           ‫ענף הביטוח הוא אולי אחד המקומות‬
‫למדנו לנהל את הבלתי צפוי בעולם החומר‪,‬‬                          ‫הבודדים שבהם מתמטיקה‪ ,‬אתיקה‬
‫עכשיו עלינו ללמוד לנהל את הבלתי צפוי בעולם‬
                                                         ‫ואנושיות נפגשים באותה משוואה‪ .‬אנחנו‬
                                          ‫האנושי‪.‬‬       ‫עוסקים בוודאות מתמטית‪ ,‬בחיזוי סיכונים‪,‬‬
       ‫זו אותה שפה ‪ -‬רק עם משתנים חדשים‪.‬‬
                                                                             ‫בהגנה מפני הלא־נודע‪.‬‬
       ‫אחריות תאגידית ‪ -‬מהצהרה למדידה‬                    ‫אבל דווקא בעולם שמצליח למדוד כמעט‬
           ‫לפני שהגעתי לענף‪ ,‬עבדתי עם גופים‬
                                                              ‫הכול ‪ -‬יש מדד אחד שלא נכנס עדיין‬
‫עסקיים וממשלתיים‪ ,‬בפרויקטים רחבי היקף של‬                        ‫לשורה התחתונה‪ :‬הסיכון האנושי‪.‬‬
‫אחריות תאגידית‪ ,‬קיימות והתחדשות עסקית‪.‬‬
‫בוגרת תכנית עמיתים של מכון השל‪ ,‬חברת ועד‬               ‫בעולם שבו רמות העומס‪ ,‬השחיקה והלחץ‬
‫מנהל לשעבר במכון‪ ,‬חברה בוועדת האתיקה‬                   ‫רק עולות‪ ,‬ברור שהעתיד לא תלוי רק בעוד‬
‫לשעבר של 'אופק' הבנק החברתי‪ ,‬בעלת תואר‬
‫שני במנהל עסקים ומחזיקה בהכשרה מדעית‬                                                         ‫אלגוריתם ‪-‬‬
‫ממכון ‪ HeartMath‬מהמובילים בעולם בחקר‬                   ‫אלא ביכולת שלנו להישאר חדים‪ ,‬יצירתיים‪,‬‬
‫הקשר בין מערכת העצבים לביצועים אנושיים‪.‬‬                ‫רגועים ומדויקים‪ .‬זה לא עניין פילוסופי‪ .‬זה נתון‬
‫השילוב הזה בין ניסיון עסקי לבין מחקר מדעי‬
‫מאפשר לי להביט על ענף הביטוח‪ ,‬לא רק דרך‬                                                            ‫עסקי‪.‬‬
‫פריזמה פיננסית‪ ,‬אלא דרך פריזמה מערכתית‪:‬‬
‫איך מדדים אנושיים‪ ,‬ביולוגיים ורגשיים ‪ -‬כמו‬                                    ‫ניהול סיכונים אנושי ‪-‬‬
‫קצב לב משתנה ‪ )HRV(,‬רמות לחץ או תפיסת‬                          ‫השלב הבא באבולוציה של הביטוח‬
‫משמעות ‪ -‬משפיעים בפועל על תוצאות‬                       ‫היכולת של סוכן‪ ,‬מנהל או עובד לשמור על חדות‬
                                                       ‫לאורך זמן הפכה כבר מזמן למדד עסקי קריטי‪.‬‬
                ‫עסקיות‪ ,‬שירות ויציבות ארגונית‪.‬‬         ‫אבל אף פוליסה לא מכסה עייפות‪ .‬אף טבלה‬
                                                       ‫אקטוארית לא כוללת את המחיר של עובד‬
                 ‫המכללה לביטוח ופיננסים ‪-‬‬              ‫שאיבד חדות‪ ,‬או מנהל שנסחף בעומס של‬
                      ‫בית לצמיחה של הענף‬
                                                                                          ‫העולם החדש‪.‬‬
‫אני רואה את המכללה לביטוח ופיננסים כבית‬
‫להתפתחות המקצועית של סוכני הביטוח ואנשי‬                ‫ניהול סיכונים אנושי הוא לא סיסמה ‪ -‬זו המשך‬

                                                   ‫‪72‬‬
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77