Page 94 - Eilat2025
P. 94

‫‪2025‬‬  ‫הוועידה השנתית שלענף הביטוח‬

                                                             ‫ע״ש זאב וינר ז״ל‬

              ‫נזקי צנרת –‬
‫הדרך הנכונה לסגירת תיקים בהסכמה ובאמון‬

                 ‫ספי יוסף סבאג‪ ,‬שמאי רכוש ונזקי מים‬

                          ‫הנזק הכולל‪ ,‬לבדוק‬            ‫נזקי צנרת הם מהאירועים הנפוצים ביותר בענף‬
                          ‫את היקף התיקונים‬             ‫ביטוח הדירות והעסקים‪ .‬במבט ראשון זה נראה‬
                            ‫הדרושים‪ ,‬ולהציע‬            ‫פשוט ‪ -‬נזילה‪ ,‬תיקון‪ ,‬שמאות‪ ,‬תשלום – אך‬
                                                       ‫מאחורי כל תיק כזה עומדת מערכת מורכבת של‬
                            ‫פתרון כלכלי נכון‬           ‫גורמים‪ :‬המבוטח‪ ,‬חברת השירות‪ ,‬סוכן הביטוח‪,‬‬
                            ‫ומאוזן‪ .‬שילוב נכון‬
                           ‫בין מאתר מקצועי‬                     ‫חברת הביטוח‪ ,‬מאתר הנזילות והשמאי‪.‬‬
                          ‫לשמאי מנוסה חוסך‬
                          ‫כסף‪ ,‬זמן ועוגמת נפש‬          ‫ברמה העקרונית‪ ,‬כאשר כל אחד ממלא את‬
                                                       ‫תפקידו באחריות ובשקיפות‪ ,‬ניתן לסיים את‬
                                    ‫לכל הצדדים‪.‬‬        ‫התיק במהירות‪ ,‬בהגינות ובתחושת אמון מצד‬

                                 ‫שמאי ביטוח‬                                               ‫כל המעורבים‪.‬‬
  ‫וממשק עבודתם מול חברת הביטוח וסוכן‬
                                                       ‫במאמר שיובא להלן‪ ,‬אפרט את חשיבות ניהול‬
                                      ‫הביטוח‬           ‫תביעת הביטוח בהתאם לאבני דרך ולשיתוף‬
‫שמאיי הביטוח פועלים מטעם חברות הביטוח‪,‬‬                 ‫גורמי מקצוע שילוו את התהליך‪ ,‬לרבות ממשקי‬
‫אך על אף זאת‪ ,‬תפקידם הוא מקצועי ואובייקטיבי‬            ‫העבודה של סוכני הביטוח כגורם מגשר ומתווך‬
‫– והם נדרשים להעריך את הנזק בצורה עניינית‬              ‫בין חברת הביטוח והפועלים מטעמה ובין‬

                                          ‫והוגנת‪.‬‬                                              ‫המבוטח‪.‬‬
‫שמאי מנוסה יודע לאזן בין הצורך להגן על כספי‬
‫החברה לבין הצורך לשקף את מצב המבוטח‬                                                    ‫מאתר נזילות‬
                                                       ‫לאחר גילוי נזק‪ ,‬השלב הראשון הוא איתור‬
                                     ‫באופן מלא‪.‬‬        ‫מקור הנזילה‪ .‬בשנים האחרונות נכנסו לשוק‬
‫הממשק בין השמאי לסוכן הביטוח הוא גורם‬                  ‫טכנולוגיות מתקדמות – מצלמות תרמיות‪,‬‬
‫מפתח‪ .‬כאשר הסוכן מעורב בתהליך‪ ,‬הוא‬                     ‫בדיקות לחץ ואמצעים אקוסטיים – שמאפשרות‬
‫אחראי לוודא שהמבוטח מבין את השומה ואת‬
‫ההליך‪ ,‬הוא מונע אי־הבנות ומחזק את תחושת‬                                  ‫איתור מדויק וללא הרס מיותר‪.‬‬
                                                       ‫עם זאת‪ ,‬דוח מאתר נזילות הוא רק חלק‬
                                        ‫ההוגנות‪.‬‬       ‫מהתמונה‪ .‬תפקידו של השמאי הוא להעריך את‬

              ‫חברות ניהול – תפעול ויעילות‬
‫חברות ניהול מטעם חברות הביטוח מטפלות‬

                                                   ‫‪94‬‬
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99