Page 98 - Eilat2025
P. 98
2025 הוועידה השנתית שלענף הביטוח
ע״ש זאב וינר ז״ל
-תוכן ממומן -
שירותי DPOלסוכני ביטוח –
ליווי מקצועי לעמידה בחוק הגנת הפרטיות
דיסקל תשתיות ומערכות ולשכת סוכני הביטוח
בעידן הדיגיטלי שבו מידע הוא נכס עסקי מרכזי ,שמירה על פרטיות הלקוחות הפכה לערך יסוד
בפעילותם של סוכני הביטוח .תיקון 13לחוק הגנת הפרטיות נועד להתאים את דיני הפרטיות לאתגרים
החדשים של עיבוד ,שיתוף וניטור מידע אישי – ולחזק את ההגנה על זכויות האזרחים בעידן של
טכנולוגיות מתקדמות ובינה מלאכותית.
עבור סוכני הביטוח ,מדובר בשינוי מהותי בדרך שבה נאסף ,מנוהל ומאובטח מידע רגיש של לקוחות
– רפואי ,פיננסי ואישי – המחייב הקפדה יתרה על שקיפות ,אחריות ועמידה בסטנדרטים מחמירים
של אבטחת מידע.
לשם כך מוצעים לחברי לשכת סוכני הביטוח שירותי - DPOממונה על הגנת פרטיות בשיתוף עם
חברת דיסקל ,הכוללים ליווי מקצועי ,הדרכות ,ביקורות תקופתיות והטמעת נהלים להבטחת עמידה
מלאה בדרישות החוק.
עיקרי השינויים בתיקון 13לחוק הגנת הפרטיות
משמעות לסוכני הביטוח עיקר השינוי נושא
הרחבת ההגדרות
סוכני ביטוח מחזיקים במידע המונח “מידע אישי” כולל כעת גם
מהרגישים במשק; חלה עליהם נתוני מיקום ,מזהים טכנולוגיים חובת יידוע ושקיפות
אחריות מוגברת לשמירה על המידע ומידע שניתן לזהות ממנו אדם
ולניהולו המאובטח. בעקיפין .נוספה קטגוריה חדשה –
“מידע בעל רגישות מיוחדת” ,כגון
יש לעדכן לקוחות בשקיפות מידע רפואי ,פיננסי ונתוני שכר.
מלאה על השימוש במידע ,לרבות
במערכות דיגיטליות ובאמצעי שיווק. חובה למסור ללקוחות מידע ברור
על מטרת איסוף הנתונים ,זהות
בעל המאגר ,האם נדרש למסור את
המידע ולאן הוא מועבר.
98

