Page 98 - Eilat2025
P. 98

‫‪2025‬‬  ‫הוועידה השנתית שלענף הביטוח‬

                                                                              ‫ע״ש זאב וינר ז״ל‬

                                    ‫‪ -‬תוכן ממומן ‪-‬‬

         ‫שירותי ‪ DPO‬לסוכני ביטוח –‬
   ‫ליווי מקצועי לעמידה בחוק הגנת הפרטיות‬

                                                ‫דיסקל תשתיות ומערכות ולשכת סוכני הביטוח‬
‫בעידן הדיגיטלי שבו מידע הוא נכס עסקי מרכזי‪ ,‬שמירה על פרטיות הלקוחות הפכה לערך יסוד‬
‫בפעילותם של סוכני הביטוח‪ .‬תיקון ‪ 13‬לחוק הגנת הפרטיות נועד להתאים את דיני הפרטיות לאתגרים‬
‫החדשים של עיבוד‪ ,‬שיתוף וניטור מידע אישי – ולחזק את ההגנה על זכויות האזרחים בעידן של‬

                                                                ‫טכנולוגיות מתקדמות ובינה מלאכותית‪.‬‬

‫עבור סוכני הביטוח‪ ,‬מדובר בשינוי מהותי בדרך שבה נאסף‪ ,‬מנוהל ומאובטח מידע רגיש של לקוחות‬
‫– רפואי‪ ,‬פיננסי ואישי – המחייב הקפדה יתרה על שקיפות‪ ,‬אחריות ועמידה בסטנדרטים מחמירים‬

                                                                                      ‫של אבטחת מידע‪.‬‬

‫לשם כך מוצעים לחברי לשכת סוכני הביטוח שירותי ‪ - DPO‬ממונה על הגנת פרטיות בשיתוף עם‬
‫חברת דיסקל‪ ,‬הכוללים ליווי מקצועי‪ ,‬הדרכות‪ ,‬ביקורות תקופתיות והטמעת נהלים להבטחת עמידה‬

                                                                                 ‫מלאה בדרישות החוק‪.‬‬

‫עיקרי השינויים בתיקון ‪ 13‬לחוק הגנת הפרטיות‬

    ‫משמעות לסוכני הביטוח‬                     ‫עיקר השינוי‬                      ‫נושא‬
                                                                                 ‫הרחבת ההגדרות‬
       ‫סוכני ביטוח מחזיקים במידע‬      ‫המונח “מידע אישי” כולל כעת גם‬
     ‫מהרגישים במשק; חלה עליהם‬           ‫נתוני מיקום‪ ,‬מזהים טכנולוגיים‬         ‫חובת יידוע ושקיפות‬
‫אחריות מוגברת לשמירה על המידע‬            ‫ומידע שניתן לזהות ממנו אדם‬

                 ‫ולניהולו המאובטח‪.‬‬  ‫בעקיפין‪ .‬נוספה קטגוריה חדשה –‬
                                      ‫“מידע בעל רגישות מיוחדת”‪ ,‬כגון‬
        ‫יש לעדכן לקוחות בשקיפות‬         ‫מידע רפואי‪ ,‬פיננסי ונתוני שכר‪.‬‬
  ‫מלאה על השימוש במידע‪ ,‬לרבות‬
‫במערכות דיגיטליות ובאמצעי שיווק‪.‬‬     ‫חובה למסור ללקוחות מידע ברור‬
                                        ‫על מטרת איסוף הנתונים‪ ,‬זהות‬

                                    ‫בעל המאגר‪ ,‬האם נדרש למסור את‬
                                               ‫המידע ולאן הוא מועבר‪.‬‬

                                    ‫‪98‬‬
   93   94   95   96   97   98   99   100