Page 95 - Eilat2025
P. 95

‫‪2025‬‬  ‫הוועידה השנתית שלענף הביטוח‬

      ‫ע״ש זאב וינר ז״ל‬

                                                      ‫לרוב בצד התפעולי ובכלל זה תיאום עם מאתרי‬
                                                      ‫נזילות‪ ,‬שליחת קבלנים ותיקון נזקים‪ .‬למודל זה‬
                                                      ‫יתרונות רבים – קיצור זמני טיפול ושיפור חוויית‬

                                                                                               ‫השירות‪.‬‬

                                                      ‫עם זאת‪ ,‬יש לציין כי קיימים מקרים בהם המבוטח‬
                                                                ‫חש שהשליטה בתביעה נלקחת ממנו‪.‬‬

                                                      ‫במקרים אלו‪ ,‬סוכן הביטוח משמש כגורם מגשר‪.‬‬
                                                      ‫הוא מסביר‪ ,‬מלווה‪ ,‬ומוודא שהלקוח מרגיש שקוף‬
                                                      ‫ושדעתו נשמעת‪ .‬תיווך נכון של הסוכן מונע‬

                                                        ‫מתיחות ומחזיר את תחושת הביטחון ללקוח‪.‬‬

                                       ‫לסיכום‬             ‫שמאים פרטיים – איזון הכרחי במערכת‬
‫נזקי צנרת אינם רק עניין טכני – הם מבחן‬                ‫לא הרבה יודעים כי למבוטח קיימת תמיד הזכות‬

    ‫למקצועיות‪ ,‬לאמון ולשירות של כל המערכת‪.‬‬                               ‫להיעזר בשמאי פרטי מטעמו‪.‬‬
‫כאשר השמאי מעריך באובייקטיביות‪ ,‬הסוכן‬                 ‫שמאי עצמאי ואובייקטיבי מביא זווית ראייה‬
                                                      ‫נוספת‪ ,‬מסייע לוודא שהערכת הנזק מדויקת‪,‬‬
                                 ‫מלווה באחריות‪,‬‬
‫וחברת הביטוח פועלת בשקיפות – התיק נסגר‬                                 ‫ולעיתים אף מגשר בין הצדדים‪.‬‬
                                                      ‫כאשר יש תקשורת מקצועית ושקופה בין‬
                      ‫לשביעות רצון כל הצדדים‪.‬‬         ‫שני השמאים – של החברה ושל המבוטח –‬
                                                      ‫ניתן להגיע להסכמות מהירות ולסגור תיקים‬
       ‫כך בונים ענף אמין‪ ,‬מקצועי ומכבד –‬              ‫בהבנה הדדית‪ ,‬ללא עימותים מיותרים ולחיסכון‬
‫לטובת המבוטחים‪ ,‬הסוכנים וחברות הביטוח‬
                                                                  ‫משמעותי בעלויות לחברות הביטוח‪.‬‬
                                           ‫כאחד‪.‬‬
                                                                          ‫שקיפות‪ ,‬תקשורת ואמון‬
                                 ‫ספי יוסף סבאג‬        ‫ככל שהמידע גלוי וברור יותר – כך פוחתים‬
‫שמאי רכוש ונזקי מים | לשעבר שמאי ראשי‬                 ‫הפערים‪ .‬דוחות שמאות ברורים‪ ,‬הסבר מקצועי‬
‫בחברת ביטוח סבאג שמאות ליווי מקצועי‬                   ‫מצד השמאי‪ ,‬וליווי של סוכן קשוב – כל אלו‬

                        ‫למבוטחים וסוכני ביטוח‬                                 ‫יוצרים תהליך הגון ויעיל‪.‬‬
                                                      ‫הגישה הרצויה בענף איננה "מי צודק"‪ ,‬אלא "איך‬

                                                                                          ‫פותרים יחד"‪.‬‬
                                                      ‫התקשורת בין השמאי‪ ,‬הסוכן וחברת הביטוח היא‬

                                                        ‫הבסיס לסיום תיק באווירה חיובית ומקצועית‪.‬‬

                                                  ‫‪95‬‬
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100