Page 28 - מגזין חודש אוגוסט
P. 28

‫לא לפחד מהביצה – ולא מהבינה‪:‬‬
        ‫הגיע הזמן לשבור מיתוסים‬

      ‫סו"ב מאיר רוטברג‪ ,‬יו"ר ועדת חדשנות ודיגיטציה‬

        ‫אלא להעצים אותנו‪.‬‬                                 ‫שנים התרגלנו לפחד מביצים‪ .‬הרופאים‪,‬‬
      ‫היא לא מאיימת על‬                                    ‫הכותרות בעיתונים והקמפיינים הבריאותיים‬
       ‫מעמד הסוכן – אלא‬                                   ‫הזהירו‪" :‬הביצה תעלה לכם את הכולסטרול!"‬
       ‫שומרת עליו‪ .‬היא לא‬                                 ‫– וכך‪ ,‬מזון פשוט‪ ,‬מזין ונגיש‪ ,‬הושמץ והוגבל‪.‬‬
       ‫מפחיתה אנושיות‬                                     ‫אבל מחקרים עדכניים מציירים תמונה אחרת‬
      ‫– אלא מפנה זמן‬                                      ‫לגמרי‪ .‬לא הביצה היא הבעיה – אלא השומן‬
                                                          ‫הרווי שמסביב‪ .‬למעשה‪ ,‬צריכה של שתיים‬
          ‫לאנושיות אמיתית‪.‬‬                                ‫ביום כחלק מתפריט מאוזן ודל שומן לא רק‬
                                                          ‫שלא מעלה את רמות הכולסטרול הרע (‪)LDL‬‬
‫כלים‬  ‫סוכן ביטוח שלא מאמץ‬
                                                                           ‫אלא יכולה אפילו להפחית אותו‪.‬‬
‫דיגיטליים ב‪ ,2025-‬הוא כמו מי שמסרב לאכול‬
                                                          ‫מה הקשר לענף הביטוח? הרבה יותר ממה‬
‫ביצה – מתוך פחד ישן‪ ,‬שהתבסס על מידע‬                       ‫שנדמה‪ .‬גם כאן אנחנו מוקפים מיתוסים‪,‬‬
                                                          ‫חששות ועמדות שמרניות – רק שהפעם‪,‬‬
‫לא מדויק‪ .‬אבל העולם התקדם‪ .‬היום ברור‪ :‬מי‬                  ‫האויב כביכול הוא לא הביצה אלא הדיגיטציה‪.‬‬
                                                          ‫"אל תכניסו מערכות חכמות – הן יפגעו בקשר‬
      ‫שלא מתקדם‪ ,‬נשאר מאחור‪.‬‬                              ‫עם הלקוח"‪" ,‬אל תעברו לאוטומציה – תאבדו‬
                                                          ‫שליטה"‪" ,‬אל תשתפו פעולה עם טכנולוגיות‬
                         ‫האחריות בידיים שלנו‬              ‫– היצרנים ינצלו את זה לרעתכם"‪ .‬כל זה –‬
‫ועם זאת‪ ,‬בואו לא נטעה‪ :‬לא נוכל לסמוך‬
‫על היצרנים שיעשו את העבודה בשבילנו‪.‬‬                              ‫תזכורת מוכרת למה שאמרו על הביצה‪.‬‬
‫לחברות הביטוח יש אינטרסים משלהן‪ ,‬והם‬
‫לא תמיד עולים בקנה אחד עם טובת הסוכן‪.‬‬                     ‫אבל כמו במטבח‪ ,‬גם‬
                                                          ‫כאן המציאות‬
                                        ‫לכן‪ ,‬האחריות‬      ‫שונה לגמרי‪.‬‬
                      ‫על הצעד הבא – היא שלנו‪.‬‬             ‫הדיגיטציה‬
                                                          ‫לא נועדה‬
‫כגוף מייצג‪ ,‬לשכת סוכני הביטוח תיקח את‬                     ‫להחליף‬
‫ההובלה‪ .‬נכשיר‪ ,‬נלווה‪ ,‬נפתח פלטפורמות‪,‬‬                     ‫אותנו‪,‬‬
‫נקיים סדנאות וננגיש כלים – כל זאת כדי‬
‫שכל סוכן‪ ,‬בכל גיל ובכל שלב בקריירה‪ ,‬יוכל‬
‫להשתלב‪ ,‬לשגשג ולהוביל גם בעידן הדיגיטלי‪.‬‬

                                              ‫סיכום‬
‫העולם לא מחכה לנו‪ .‬כמו שהמדע שינה את‬
‫דעתו על הביצה – כך גם אנחנו חייבים לשנות‬
‫גישה כלפי הדיגיטציה‪ .‬לא לפחד‪ .‬לא להסס‪.‬‬
‫לא להמתין שמישהו אחר יעשה זאת במקומנו‪.‬‬
‫כי העתיד כבר כאן – ואנחנו נהיה שם‪ ,‬עם‬

              ‫ביצה על הצלחת וחדשנות בידיים‪.‬‬

                                                      ‫‪28‬‬
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33