Page 14 - Eilat2025
P. 14
2025 הוועידה השנתית שלענף הביטוח
ע״ש זאב וינר ז״ל
בירור צרכים בביטוח עסקי
סו"ב ישראל גלעד ,יו"ר הוועדה לביטוח כללי
הביטוח .בירור מעמיק בעולם הביטוח העסקי ,הפעילות הביטוחית
מאפשר לסוכן מורכבת ,הסיכונים מגוונים ומשתנים תדיר .כדי
לזהות במדויק את לנווט בבטחה בעולם זה ,על סוכן הביטוח לפעול
החשיפה לסיכונים כאיש מקצוע ,ניתן לומר אף כיועץ מהימן הרואה
של העסק – בביטוח העסק שלפניו כאילו את עסקו שלו.
החל מנזקי רכוש כלי הליבה המשרת מטרה זו הוא תהליך בירור
ותכולה ,דרך אחריות הצרכים ,המהווה אבן יסוד במקצועיות סוכן
מקצועית ,אחריות הביטוח .תהליך זה אינו רק תהליך טכני ,אלא
מוצר ועד לסיכוני סייבר .בהתבסס על מידע זה, מהווה את הבסיס להתאמה מיטבית של הפתרון
יכול הסוכן להציע כיסויים ביטוחיים המותאמים הביטוחי ,לבניית מערכת יחסים ארוכת טווח עם
ספציפית לצרכים האמיתיים של הלקוח .תהליך הלקוח ולעמידה בהוראות הרגולציה .מאמר זה
זה מבטיח כי הלקוח יקבל הגנה מלאה מפני יסקור את הרציונל שמאחורי בירור הצרכים ,את
הסיכונים הרלוונטיים שלו (ייתכן שהם נחלקים הוראות המאסדר בתחום ,את חשיבות התהליך
לפוליסות שונות) ומבלי לשלם על כיסויים והשפעתו על המכירה ,התאמת הפוליסה ,וכן
שאינם נחוצים .התאמת הפוליסה אינה רק עניין
של עלות ,אלא של יעילות והגנה מקסימלית בגין על שימור הלקוח ונאמנותו.
סיכונים. כל עסק ,בין אם הוא חברת הייטק ,מפעל
תעשייתי או עסק קמעונאי ,מתמודד עם סיכונים
ביצוע מקצועי של בירור צרכים כחלק בלתי שונים הדורשים פתרונות ביטוחיים מותאמים
נפרד מהשיח עם הלקוח מציב את הסוכן אישית .הוראות המאסדר ,כפי שנקבעו על ידי
בתפקיד של יועץ לניהול סיכונים -גישה אשר רשות שוק ההון ,ביטוח וחיסכון ,מחייבות את
בונה אמון ומייצרת תחושה של שותפות ,בה סוכן הביטוח לבצע בירור צרכים מעמיק ומקיף
הלקוח רואה בסוכן בן ברית במאמץ לצמצם את בטרם הגשה של הצעת מוצר ביטוחי .מטרת
סיכוניו העסקיים .בניית אמון זה הוא המפתח הוראות אלה היא להגן על הלקוח ולוודא
לשימור הלקוח ונאמנותו לטווח הארוך .לקוח שההמלצה הביטוחית נשענת על הבנה מלאה
שמרגיש שהצרכים שלו נבדקו והובנו לעומק, של מצבו ,צרכיו וכן יכולותיו הפיננסיות .הדרישה
שקיבל פתרון מותאם אישית ,סביר להניח ,יטה לתיעוד כתוב של בירור הצרכים מבטיחה
להישאר עם אותו סוכן ,לחדש באמצעותו את שקיפות ומחזקת את אחריותו המקצועית של
הפוליסות שלו ולהמליץ עליו לחבריו .במילים
אחרות ,בירור הצרכים הוא לא רק כלי למכירה הסוכן.
חד-פעמית ,אלא אסטרטגיה לבניית תיק
לקוחות יציב ונאמן .סוכן הביטוח כיועץ לניהול החשיבות העיקרית של בירור הצרכים מתבטאת
סיכונים אמור להציע ללקוח טיפול בסיכונים לא ביכולת למנוע מצב של "תת-ביטוח" או "ביטוח-
יתר" הן בהתייחס לסכומי הביטוח והן לכיסויי
14

