Page 15 - Eilat2025
P. 15

‫‪2025‬‬  ‫הוועידה השנתית שלענף הביטוח‬

      ‫ע״ש זאב וינר ז״ל‬

‫במקרים כאלו‪ ,‬תפקיד סוכן הביטוח הוא להיות‬                  ‫רק כהכנה למכירת פוליסה אלא גם באופן‬
‫אסטרטג ומנהל פרויקט‪ .‬על הסוכן לתאם‬                     ‫של הקטנה משמעותית בחשיפה או בהמלצה‬
‫בין הגורמים השונים ולהציג את הפתרונות‬                  ‫לשינוי תהליכים עסקיים אשר מבטלים סיכונים‬
‫הביטוחיים כחלק מאסטרטגיה כוללת לניהול‬                  ‫מסוימים כליל (לדוגמא העברת סיכונים‪ ,‬שימוש‬
‫סיכונים‪ .‬הגישה צריכה להיות אנליטית‪ ,‬מבוססת‬
                                                                                       ‫במיקור חוץ וכד)‪.‬‬
           ‫נתונים ועם דגש על יעילות תפעולית‪.‬‬
                                                       ‫בעל עסק קטן‪/‬בינוני פועל בתחומים רבים‬
‫סוכן ביטוח הרוצה להצליח בתחום העסקי חייב‬               ‫ומגוונים אשר אין לו את הידע המקצועי הנדרש‬
‫להיות בעל יכולת הסתגלות גבוהה‪ :‬לעסק קטן‬                ‫כדי לנתח לעומק את כל הסיכונים של העסק‬
‫הוא יפעל כמנטור סבלני ומלמד‪ ,‬ואילו בתאגיד‬              ‫ואין לו את הזמן הפנוי לעבור תהליך ארוך‬
‫גדול יפעל כאסטרטג ומנהל פרויקט‪ ,‬שיודע‬                  ‫ומורכב‪ .‬בדרך כלל‪ ,‬עסקים קטנים ‪ /‬בינונים נוטים‬
‫לדבר בשפה של ניהול סיכונים‪ .‬בעולם העסקי‬                ‫להתמקד בסיכונים המיידיים והמוכרים (כמו‬
‫הדינמי של היום‪ ,‬השינוי הוא גורם קבוע‪ .‬עסק‬              ‫פריצה או שריפה) ולהתעלם מסיכונים מורכבים‬
‫שפועל היום לא יהיה זהה לעסק שיפעל בעוד‬                 ‫יותר‪ ,‬כמו אחריות מקצועית‪ ,‬אובדן הכנסה עקב‬
‫שנה‪ ,‬שנתיים או חמש שנים‪ .‬תפקידו של סוכן‬
‫הביטוח המקצועי כולל ליווי מתמשך שמבטיח‬                                ‫תקלה טכנולוגית או סיכוני סייבר‪.‬‬
‫כי הכיסוי הביטוחי נשאר רלוונטי ומותאם‬
‫לכל אורך חיי העסק‪ ,‬סכומי הביטוח צריכים‬                 ‫במקרים כאלו‪ ,‬תפקיד סוכן הביטוח הוא להיות‬
‫להתעדכן באופן שוטף ובשים לב שחלילה אינו‬                ‫מנטור ויועץ‪ .‬על הסוכן להנחות את בעל העסק‪,‬‬
‫מתעלם משינויים שעשויים להותיר את הלקוח‬                 ‫לשאול שאלות ממוקדות וברורות‪ ,‬ולהציג את‬
‫חשוף לסיכונים חדשים שעלולים לגרום לנזקים‬               ‫הסיכונים בצורה נגישה‪ ,‬להשתמש בשפה‬
‫פיננסיים משמעותיים שאינם מכוסים בעת אירוע‬
                                                            ‫פשוטה ולהימנע משימוש בשפה ביטוחית‪.‬‬
                                          ‫ביטוחי‪.‬‬
                                                       ‫בתאגיד גדול‪ ,‬ישנם מספר גורמים שונים‬
‫בירור צרכי ביטוח בענף העסקי הוא הרבה מעבר‬              ‫המעורבים בתהליך עריכת הביטוח ורכישת‬
‫לדרישה הרגולטורית או שלב טכני במכירה‪ .‬זהו‬              ‫הביטוח כך שסוכן הביטוח צריך לנווט בין כולם‬
‫תהליך מהותי המשלב בתוכו אתיקה מקצועית‬                  ‫ולמצוא את המכנה המשותף לכולם (ככל הניתן)‪.‬‬
‫ועסקית וראייה ארוכת טווח‪ .‬הוא מאפשר‬                    ‫הסיכונים של תאגיד מורכבים וכוללים מעבר‬
‫לסוכן הביטוח להתעלות מעל תפקידו המסורתי‬                ‫לסיכונים הרגילים גם סיכונים מיוחדים כגון‬
‫"כמתווך עסקי ביטוח" ולהפוך ליועץ אמיתי אשר‬             ‫חשיפות גלובליות‪ ,‬סיכונים פיננסיים‪ ,‬סיכוני סייבר‬
‫מספק הגנה מקיפה ומדויקת ללקוחותיו‪ .‬תהליך‬               ‫מתוחכמים‪ ,‬אחריות תאגידית סיכוני יבוא ויצוא‬
‫זה מחזק את נאמנות הלקוח ומבסס את מעמדו‬                 ‫ועוד‪ .‬פענוחם דורש ידע מעמיק והבנה של מבנה‬
                                                       ‫החברה והתנהלותה‪ .‬תאגידים גדולים פועלים‬
      ‫של הסוכן כגורם מקצועי ומוביל בתחומו‪..‬‬            ‫על פי תהליכי רכש פורמליים‪ ,‬הכוללים מכרזים‪,‬‬
                                                       ‫הגשת הצעות מפורטות והשוואות מדוקדקות‪.‬‬
                                                       ‫הסוכן נדרש להגיש דוחות מפורטים ולעיתים‬

                                                               ‫קרובות גם להציג את הצעתו בפני ועדה‪.‬‬

                                                   ‫‪15‬‬
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20