Page 17 - October 2025
P. 17
התרמית של המוקד ,מהם נפגעו הן חברת את העסקאות הטלפוניות ,הודה הנתבע בפני
הביטוח והן הנתבע. נציגה כי הפעיל מוקד טלפוני לא מורשה.
לטענתה ,סכום חובו של הנתבע נכון למועד
השופטת מימון שעשוע קבעה ,כי חברת
הביטוח הוכיחה את סכום העמלות שעל הגשת התצהירים עומד על 1,233,774שקל.
הנתבע להחזיר לה .בהתאם להסכם ,הנתבע הנתבע טען ,כי הוא נפל קורבן ל"עוקץ"
אישר את הסכמתו כי "כל נתון ,פרט ,חישוב מתוחכם של מפעילי המוקד .לטענתו ,חברת
או עובדה הרלוונטיים לנספח זה ולהסכם, הביטוח ידעה על הפעלת המוקד באמצעות
הינם בהתאם לרישומי וחישובי החברה בלבד המפקח מטעמה ,וכי חברת הביטוח הציעה
לרבות במערכותיה" .השופטת ציינה ,כי עמלות גבוהות ביודעה על פעילות המוקד.
הנתבע לא הציג כל דו"ח נגדי או חוות דעת הנתבע הוסיף כי המפקח היה מודע לפעילות
חשבונאית השוללים את נכונות רישומיה המוקד הטלפוני וכי חברת הביטוח עודדה
ודרבנה אותו להמשיך בפעילות גם לאחר
הממוחשבים של חברת הביטוח.
שהחלו להתקבל בקשות ביטולים חריגות.
לעניין ידיעת חברת הביטוח על הפעלת המוקד,
השופטת קבעה כי מעדויות עדי חברת הביטוח הנתבע טען ,כי החל משלב מסויים חסמה
עולה שלפחות במחצית התקופה הרלוונטית חברת הביטוח את כל הרשאותיו בתיקי
ידע המפקח ,ולמצער היה עליו לדעת ,שהנתבע הלקוחות ופגעה בשמו הטוב מול לקוחותיו
משווק פוליסות באמצעות טלפניות שאינן בהודיעה להם שאינו מורשה לפעול כסוכן
ביטוח .לטענתו ,חברת הביטוח הפרה את
רק פקידות משרדו .השופטת קבעה, ההסכם ואף הסתירה מידע ונתונים בחוסר
תום לב .בכך ,לדבריו נגרם נזק עצום למוניטין
כי היה על חברת הביטוח לערוך בירור >> שלו .כמו כן נטען כי הנתבע חלה בדמנציה
מעמיק ונפל קורבן להונאה מצד מפעילי המוקד.
הכרעת בית המשפט
עיקר המחלוקת בין הצדדים
נסובה סביב השאלה האם חברת
הביטוח הוכיחה את סכום
העמלות שעל הנתבע להחזיר
לה בגין הפוליסות שבוטלו.
סוגיה נוספת עסקה בשאלה
האם ידעה חברת הביטוח
על הפעלת המוקד על
ידי הנתבע ,בין אם באופן
מפורש ובין אם "עצמה
עיניה" לנוכח התעוררות
חשד שהיה עליה לבררו.
כך או כך נטלה חברת
הביטוח סיכון למעשי
17

